Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška a evropská komisařka pro regionální rozvoj a evropská komisařka pro regionální politiku Danuta Hübnerová v Bruselu 1. října slavnostně podepsali Operační program Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI). Ten má do roku 2013 podpořit český výzkum a vývoj 2,4 miliardami eur z prostředků z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Eurokomisařka Hübnerová již dříve označila české zpracování operačního programu za vzor při využívání prostředků ze strukturálních fondů EU v souladu s Lisabonskou strategií. "Beru to jako ocenění práce, kterou jsme za posledních několik měsíců udělali," řekl ministr Liška a dodal, že česká odborná veřejnost je ve své velké většině s programem spokojena. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy před dvěma týdny doporučilo na základě hodnocení nezávislého mezinárodního expertního týmu šestici projektů nových špičkových výzkumných center, jejichž vybudování by mohlo být hrazeno právě z prostředků OP VaVpI. Bližší informace naleznete zde.

MŠMT, 1.10.2008

Mají si žáci a studenti jako preventivní opatření máčet ruce v roztocích dezinfekčních prostředků, i pokud se případ žloutenky ve škole neobjevil?

Pokud ve školním kolektivu nebyl hlášen případ virové hepatitidy A (VHA), není důvod pro zavedení desinfekce rukou. Desinfekce rukou je součástí opatření v případě likvidace ohniska nákazy. Každopádně je třeba opakovaně zdůrazňovat požadavek na dodržování zásad osobní hygieny (mytí rukou mýdlem a vodou zejména po použití WC s použitím jednorázových ručníků či bezdotykových automatických vysoušečů rukou).

Pro bezchybný chod Školy OnLine je nutné nainstalovat certifikát, který je k dispozici ke stažení: ZDE.

Pokud potřebujete pomoci s instalací certifikátu, podrobný popis instalace naleznete v sekci „Instalace certifikátu“.

Pro aktualizaci certifikátu doporučujeme postupovat dle tohoto návodu: Aktualizace důvěryhodných kořenových certifikačních uřadů produktu Microsoft Internet Explorer.

Zlepšovat kvalitu vzdělávání je jedním z hlavních zájmů řídících pracovníků na národní úrovni i na evropské úrovni v rámci Lisabonského procesu. Za zásadní se v této souvislosti považuje úloha učitelů. Tato nová studie o učitelské profesi sleduje pedagogickou autonomii škol a učitelů ve třiceti evropských zemích. Doplňuje tak studii o autonomii škol při řízení lidských a finančních zdrojů (School Autonomy in Europe. Policies and Measures, Eurydice, 2007). Analyzuje rovněž pracovní podmínky učitelů...

 

Řadu zajímavých statistických údajů, týkajících se fungování mateřských škol v ČR, přineslo „Rychlé šetření 3/2008“ Ústavu pro informace ve vzdělávání (ÚIV). Konkrétně bylo zaměřeno na vývoj počtu dětí a kapacit MŠ, rozpočet a financování, výuku cizích jazyků a prázdninový provoz.

Informace získal ÚIV díky dotazníku, který byl vystaven na internetu v první polovině letošního června. Celkem bylo osloveno 4889 ředitelů škol, z nichž se šetření zúčastnilo (tzn. dotazník vyplnilo a odeslalo) celkem 2937 ředitelů. Návratnost tak činila 60,1 %...

 

Strana 206 z 219První   Předchozí   201  202  203  204  205  [206]  207  208  209  210  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine

Reference

Škola OnLine je pro naše gymnázium naprosto nezbytná součást existence.

Mgr. Jan Řepík
Gymnázium Františka Křižíka a základní škola

Zobrazit další...