Pedagogové volného času vítají každý kvalitní zdroj nové inspirace a nápadů pro práci s dětmi a mládeží. V zajímavé publikaci „Pedagogické střípky“ jej určitě najdou. V červnu spatřil světlo světa „klíčovský“ sborník inspirativních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží vypracovaných a obhájených absolventy I. ročníku Studia pedagogiky volného času v rámci projektu Klíče pro život. Jeho realizátory jsou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní institut dětí a mládeže.
Ministr školství Josef Dobeš slíbil sehnat 4 miliardy korun na zvýšení odměn učitelů pro příští rok. Tyto finance je však možné zajistit pouze škrty v jiné části resortu, neboť rozpočet pro příští rok má být stejný jako pro letošní. Dojde tedy k omezení investic i byrokracie a vysoké školy obdrží o 1 miliardu korun méně.
Odpovědi na tuto otázku přináší závěrečná zpráva k výzkumu „Hodnotové orientace dětí ve věku 6 –15 let“, která byla novinářům představena na tiskové konferenci v Národním informačním centru pro mládež v Praze 28. června 2011. Výzkum realizoval Národní institut dětí a mládeže (NIDM) v rámci projektu Klíče pro život (KPŽ).
Církevní školy v České republice dosáhly u státních maturit velmi dobrého výsledku, zejména s ohledem na to, že z celkového počtu škol v ČR (1423) jich je pouze 36 církevních. Mezi deseti nejúspěšnějšími školami se umístily tři z nich (z Prahy, Brna a Českých Budějovic).
Každodenní realita světa dospělých nám nabízí řadu negativních obrazů ze života, které jsou mocně upevňovány zprávami v médiích. Krádež, lež, hádky, korupce, podvody, agresivita, netolerance ve zprávách zmiňované nemají onen varující či výchovný charakter, který by měly mít.
Obsluha Školy OnLine je snadná a intuitivní, což kvitují všichni učitelé bez rozdílu věku.
Jana Chrtková Soukromá střední škola podnikatelská - ALTMAN, s.r.o.