Vstupy pro 'Eva Sýkorová'

Techmania Science Center o. p. s. v Plzni je ve dnech 21. – 27. března otevřena zdarma pro všechny pedagogické pracovníky Plzeňského kraje a jejich rodiny. Cílem je obohatit učitele o technické znalosti a objasnit jim metody neformálního vzdělávání. Neváhejte tedy a navštivte toto vědecké centrum od pondělí do neděle mezi 9:00 a 17:00.

Již potřetí pořádal Nadační fond Prague Post (PPEF) soutěž The best teacher of English, letos nově ve spolupráci se společností Wattsenglish. Tento titul pro rok 2010 získalo pět angličtinářek – Eva Jeřábková, Jaroslava Patloková, Naděžda Kadlecová, Irena Šnebergerová a Barbora Muller Dočkalová.
Školské odbory nesouhlasí s finančními rozdíly v platech pedagogů s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Žádají tedy navýšení mezd i pro učitele pouze se středním vzděláním. Odbory zahájily petiční akci a požadují, aby pro všechny pedagogy, bez ohledu na jejich dosažený stupeň vzdělání, platila vysokoškolská tabulka. Podepsat tuto petici bude možné do 30. května, poté bude předána ministrovi školství a vládě. Pokud by se finanční stav ve školství nezměnil, zvažují odbory dokonce ústavní stížnost.

Projekt „Čtení pomáhá“ má motivovat děti a mládež ke čtení literatury tím, že za každou přečtenou knihu obdrží tzv. virtuální obnos, jež pak zašlou vybrané dobročinné organizaci. Ročně tak tento projekt rozděluje 10 milionů korun. Podporují jej např. herec a scénárista, Zdeněk Svěrák, herec, hudebník a moderátor, Marek Eben, písničkář a předseda PEN klubu, Jiří Dědeček, nebo autorka dětských knih, Alena Ježková. Akci finančně zaštítil generální ředitel ČEZ, Martin Roman. K tomuto kroku se rozhodl poté, co se dozvěděl o špatných výsledcích českých žáků v mezinárodním srovnání znalostí PISA. Česká mládež se zhoršila nejvíce ze všech sledovaných zemí, a to zejména ve čtenářské gramotnosti.

Matematika patří stále mezi předměty, které nejsou u žáků příliš oblíbené. Při její výuce často chybí sepětí s praktickou využitelností, žáci jsou zatěžováni nudnými a mezi sebou neprovázanými úlohami a mnohdy u nich nedochází k rozvoji logického a abstraktního myšlení. Školy také často nedokážou pomoci matematicky slabším žákům, nebo naopak rozvíjet matematické talenty. Na některých školách dokonce ubývá počet vyučovacích hodin matematiky a na jejich místo se dostávají jiné předměty.

Strana 95 z 100První   Předchozí   90  91  92  93  94  [95]  96  97  98  99  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Pro volbu školského informačního systému dnes existuje více možností, pro naši školu však byla nejlepší volbou právě Škola OnLine.

Mgr. Václav Vávra

ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka

Zobrazit další...