Ondřej Liška pochybuje o účinnosti stávajícího systému hodnocení chování žáků a chtěl by jej proto změnit. Známky jako velmi dobré, uspokojivé a neuspokojivé by tak mohly v dohledné době zmizet z vysvědčení.
Historie hodnocení chování žáků přitom sahá až do osmnáctého století, kdy se mravy hodnotily ještě stupni velmi dobré, dobré, prostřední, školnímu řádu neodpovídající. V průběhu let se pak způsob hodnocení ještě několikrát změnil, až se ustálil na stávající stupnici.
Podle řady pedagogů má známka z chování určitě smysl. Dává jim totiž prakticky jedinou možnost, jak ještě ovlivnit dlouhodobě upadající chování žáků. S myšlenkou na změnu způsobu hodnocení však nesouhlasí ani v průzkumech oslovení rodiče. Snížená známka z chování totiž na děti působí jako pomyslný bič.
O tom, zda se do škol vrátí dříve hojně užívaná rákoska, žáci budou dostávat detailnější posudky, případně bude zachován stávající způsob hodnocení, nyní budou debatovat odborníci a úředníci ministerstva.
Tým Škola OnLine, 4.3.2009
Se Školou OnLine jsme spokojeni, protože došlo k úspoře času, papírů a energie, kterou můžeme věnovat podstatnějším záležitostem. Mgr. Jaroslav Jirásko Základní škola K.V.Raise, Lázně Bělohrad