29

V dnešní době se učitelé nevěnují pouze odborné výuce, ale často jsou nuceni řešit i kázeňské problémy a rizikové chování žáků, zejména násilí, návykové látky nebo záškoláctví. Proto dochází k průběžným změnám metodických pokynů z MŠMT. Dřívější pokyny doporučovaly, aby učitelé, např. při ztrátě drahé věci ve škole, žákům radili, že si je nemají do školy nosit. To však vyznívalo, že si za krádež může sám postižený, proto se tedy v nové příručce již s tímto postupem nesetkáme. Pokyny např. radí, jak postupovat v případě šikany, poučují pedagogy, jak rozpoznat šikanovaného žáka a jak dopadnout agresory. Učitelé by se měli stát „detektivy“, měli by umět vyhledávat agresátory, svědky, shromažďovat důkazy apod.

Stále větším problémem na škole se však stává kyberšikana a zneužívání různých sociálních sítí. K tomuto tématu je však metodických pokynů stále málo. Učitelé se mohou pouze dozvědět, co je kyberšikana a jak jí předcházet, nikde však nenaleznou, jak ji řešit v případě jejího výskytu. Kantoři tedy doufají, že do budoucna se metodické pokyny zaměří i na tento druh problému.



Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Obsluha Školy OnLine je snadná a intuitivní, což kvitují všichni učitelé bez rozdílu věku.

Jana Chrtková
Soukromá střední škola podnikatelská - ALTMAN, s.r.o.

Zobrazit další...