Státní maturity skončily a obecně se dá konstatovat, že většina žáků a učitelů s nimi spokojena nebyla. V Brně proto vznikl otevřený dopis adresovaný právě ministrovi školství, v němž ho pedagogové vybízejí, aby zvážil svoje setrvání v postu ministra školství. Na začátku června vznikl též otevřený dopis ze strany žáků, který má nyní již více než 13.000 signatářů. Poukazují zejména na nejednoznačné a nesmyslné otázky testů.
Praha - Přijeli z různých koutů republiky. Z měst i vesnic, kde pracují ve školních klubech a družinách. Sešli se v Praze na dva dny, aby si z nabídky 13 pracovních a vzdělávacích dílen vybrali ty, které obohatí jejich práci.
Viděl jsem nadšení. Viděl jsem chuť hledat inspiraci pro svou práci. A stal se součástí neustálého reje více jak dvou stovek pedagogických pracovníků v prostorách Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v Praze 9, Hloubětín.
Žáci posledních ročníků středních škol obdrželi v pondělí 20. 6. maturitní vysvědčení, většina z nich se dokonce dozvěděla výsledky státní maturitní zkoušky právě až při slavnostním předávání. K maturitnímu vysvědčení obdrželi žáci nově i protokol o výsledcích společné části maturitní zkoušky, ve kterém jsou u testu, písemné práce a ústního zkoušení vypsány výsledky ve známce i v procentech a dále verze zkoušky, již si daný žák zvolil.
Ministerstvo školství oficiálně zveřejní na počátku července zadání maturitních testů, přestože to původně v plánu nemělo, neboť se řídilo ochranou autorských práv. Díky jejich publikování však bude MŠMT nuceno pro příští školní rok změnit maturitní otázky. 4 testové otázky z celkového počtu 2.342 byly vyhodnoceny jako chybné a nejednoznačné, a proto budou vyřazeny.
EDUin shromáždil jedenáct hlavních problémů nové státní maturity a upozorňuje, že proti její nízké kvalitě protestuje již 12.500 studentů a pedagogů. Dále uvádí, že během tiskové konference ze dne 16. 6., která hodnotila výsledky státní maturity, ministr školství zcela opomenul zmínit kritické hlasy a petici maturantů proti nekvalitní maturitě. Z jedenácti zásadních pochybení státní maturity zmínil jen tři.
Škola OnLine je pro naše gymnázium naprosto nezbytná součást existence.
Mgr. Jan Řepík Gymnázium Františka Křižíka a základní škola