Školám, které se zúčastnily maturitní generálky, již byly zpřístupněny výsledky testů. Bohužel se objevily případy, kdy byly testy vyhodnocené chybně. Došlo totiž k nesprávnému načtení vyplněného testu, a to mělo za následek chybné vyhodnocení testu. Tyto testy budou tedy opět vyhodnoceny a poté odeslány do škol. Z celkového množství testů, tj. 1 400 000, se jedná zhruba o několik desítek. Maturitní generálka byla právě určena k odhalení nedostatků a k jejich následnému odstranění, aby již ostrá verze státních maturit na jaře 2011 proběhla bez komplikací.

Od příštího roku by na veřejných vysokých školách mělo být zavedené tzv. zápisné ve výši maximálně 6.000 korun, které by se však platilo pouze do zavedení školného. Ministr školství Josef Dobeš plánuje, že by jej za finančně slabé studenty mohl platit stát. Školy by také mohly část vybraných peněz na zápisném použít na podporu těchto vrstev studentů a peníze jim částečně vrátit. Jednalo by se hlavně o studenty, kteří pobírají sociální dávky, na veřejných vysokých školách je jich zhruba 4.500.

Na podzim tohoto roku provedla společnost Procter and Gamble na českých vysokých školách průzkum, ze kterého vyplynulo, že se čeští vysokoškoláci nechtějí ve své budoucí kariéře postupně propracovávat z nižších pozic do vyšších, ale předpokládají, že přímo zamíří do vysokých pracovních postů. Třetina z nich uvedla, že si přeje do pěti let po škole pracovat ve vrcholných managerských pozicích, přitom z pohledu personalistů je tento rychlý kariérní postup nemožný. Studenti se neustále domnívají, že budou hned působit na vysokých postech už jen proto, že mají vysokoškolské vzdělání. Toto pravidlo však neplatí, zvláště když tohoto stupně vzdělání dosahuje stále vyšší počet lidí. Dále je nutné si uvědomit, že vysoké pracovní pozice jsou spojeny i s vyšší mírou životních zkušeností a se značnou zodpovědností.

V první polovině října proběhla maturitní generálka a již nyní jsou známy její výsledky. Ministr Dobeš uvedl, že zhruba třetina studentů neuspěla, avšak doufá, že se na „ostrou“ maturitu studenti více připraví a že by jí nakonec neprošlo maximálně 20%. Zhruba 75% studentů si vybralo lehčí variantu maturitní zkoušky, přesto 33% z nich neuspělo, např. z matematiky tomu bylo 48% studentů, z anglického jazyka 34%, z německého jazyka 40% a z českého jazyka 22%. Přes tyto výsledky však zůstane úroveň státních maturit stejná. Zajímavým zjištěním je i fakt, že veřejné školy uspěly lépe než církevní a soukromé.

Většina vysokých škol a studentů již začala negativně reagovat na plán MŠMT zavést na univerzitách tzv. zápisné, neboť tento krok může finančně zatížit sociálně slabé rodiny. Paradoxem je fakt, že se proti návrhu postavila i Univerzita Karlova v Praze, která jej však sama započala, a dokonce i premiér Petr Nečas, jež tento návrh chápe jako skryté zavedení školného. Ministerstvo školství chce však zavedením zápisného napomoci rozpočtu vysokých škol a nechat na zvážení každé školy, nakolik chce své studenty finančně zatížit. Ministr Dobeš odmítá zřizovat kvůli zápisnému stipendijní fondy, neboť dle jeho názoru je částka 6.000 korun za rok únosná. Naproti tomu Petr Nečas by umožnil sociálně slabším studentům si na zápisné půjčit.
Strana 202 z 277První   Předchozí   197  198  199  200  201  [202]  203  204  205  206  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Naše škola je se Školou OnLine velmi spokojena. Po zadání všech potřebných dat nám aplikace velmi dobře slouží a usnadňuje práci...

Mgr. Milena Tomanová

Základní škola a mateřská škola Srch, okres Pardubice

 

Zobrazit další...