Západočeská univerzita v Plzni zaregistrovala o 3.000 méně přihlášek ke studiu oproti předešlým akademickým rokům. Řada odborníků si tento stav spojuje s poklesem počtu středoškoláků a zároveň se situací na Právnické fakultě ZČU, což má pravděpodobně za následek pokles přihlášek až o jednu pětinu. Univerzita má proto v plánu přijímat nižší počet uchazečů o studium.

Vzhledem ke slabým populačním ročníkům dochází ke snižování počtu dětí, proto MŠMT připravuje návrh na regulaci škol a jejich naplněnosti. Dle analýzy financování škol připraví ministerstvo návrhy změn na šetření v oblasti školství pro příští roky. Rušení nebo slučování škol řeší kraje a obce, avšak tato rozhodnutí jsou placena ze státního rozpočtu, MŠMT pak nemůže zabránit neopodstatněnému vzniku nových škol či zvyšování kapacity stávajících škol. Nyní je situace taková, že základní školy jsou naplněny jen z 60%, střední školy z 67%.

Projekt „Cesta ke kvalitě“, který realizuje Národní ústav odborného vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání, se prezentuje na portále evaluačních nástrojů (EN) a je financován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu České republiky. Jeho náplní je registrovat školy k ověřování evaluačních nástrojů, přihlašovat se k nabízeným evaluačním nástrojům v rámci projektu, získávat data ze škol, aby evaluační nástroje mohly být opatřeny informacemi (např. statistické charakteristiky) k nejlepšímu využití EN při autoevaluaci školy, zpřístupnit výsledky evaluačních nástrojů a poskytnout školám aktuální informace o vývoji evaluačních nástrojů. Pro použití portálu je nutné se zaregistrovat, více informací naleznete na těchto webových stránkách.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá (RVP PRŠ1) a pro obor vzdělání praktická škola dvouletá (RVP PRŠ2) schválilo MŠMT v květnu 2010. Školy, které vzdělávají žáky s mentálním postižením, obdrží v září 2010 rámcové vzdělávací programy pro střední vzdělávání v praktické jednoleté a dvouleté škole. V roce 2012 školy plánují, že začnou vyučovat dle svých vzdělávacích programů.
Výzkumný ústav pedagogický (VÚP) spolupracuje s dalšími odborníky na vývoji on-line prostředí. Školy si tak budou moci zjistit, do jaké míry se jim daří začlenit komunikační technologie (ICT) do prostředí celé školy a v čem se mohou ještě zdokonalit. On-line aplikace bude zdarma přístupná již od října 2010 na této adrese. „Jedná se o standardizovaný autoevaluační nástroj, který chce škole napomoci se zapojením technologií do každé oblasti činnosti školy,“ potvrzuje Daniela Růžičková, didaktička ICT, která se na vývoji za VÚP podílí. Inspiraci pro tento projekt získal ústav ve Velké Británii a v Irsku, kde se tento výzkum osvědčil.
Strana 221 z 278První   Předchozí   216  217  218  219  220  [221]  222  223  224  225  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Se Školou OnLine jsme spokojeni, protože došlo k úspoře času, papírů a energie, kterou můžeme věnovat podstatnějším záležitostem.

Mgr. Jaroslav Jirásko
Základní škola K.V.Raise, Lázně Bělohrad

Zobrazit další...