Matematika patří stále mezi předměty, které nejsou u žáků příliš oblíbené. Při její výuce často chybí sepětí s praktickou využitelností, žáci jsou zatěžováni nudnými a mezi sebou neprovázanými úlohami a mnohdy u nich nedochází k rozvoji logického a abstraktního myšlení. Školy také často nedokážou pomoci matematicky slabším žákům, nebo naopak rozvíjet matematické talenty. Na některých školách dokonce ubývá počet vyučovacích hodin matematiky a na jejich místo se dostávají jiné předměty.
To vše se odráží ve výsledcích žáků z tohoto předmětu. Také nedávný mezinárodní průzkum prokázal, že se matematické dovednosti českých žáků výrazně zhoršily.
Nápravu situace vidí odborná veřejnost v návratu ke školním osnovám a v zavedení srovnávacích zkoušek.
V době distanční výuky je Škola OnLine výborným prostředkem k zadávání domácích úkolů a testů.
Mgr. Jaroslava Studničková Základní škola v Chotěšově