Publikoval
Lucie Štruncová dne 7. srpna 2009 v 00:00
Nejen tyto výsledky přineslo rychlé šetření, které v květnu provedl Ústav pro informace ve vzdělávání. Dle nyní uveřejněných výsleků disponují libovolným internetovým připojením téměř všechny školy v České republice. Většina škol je pak k celosvětové počítačové síti připojena vysokorychlostním připojením. Pouze zanedbatelný počet škol je stále připojen za dnes již nevyhovující vytáčené připojení.
Průzkum též ukázal, že přes 40% oslovených škol má všechny počítačové třídy vybavené projekční technikou. V tomto směru však panují mezi velké rozdíly, protože 17% škol dle výsledků průzkumu nedisponuje žádnou projekční technikou. Nejhůře jsou na tom školy v Libereckém kraji, kde nemá projektor téměř čtvrtina z oslovených škol.
Ředitelé odpovídali i na otázku kvality spolupráce metodiků ICT s pedagogickým sborem. V 80% případů je vedením školy hodnocena jako dobrá. Existuje však stále téměř 15% škol, kde není tato funkce vůbec zřízena. Více než tři pětiny ředitelů dále uvedly, že přes 70 % jejich učitelů má doma internetové připojení. Dalších 21 % respondentů odhadlo, že pedagogů s domácím připojením k internetu je do 70 %.
Přestože školy disponují kvalitním počítačovým vybavením, tak stále v Libereckém kraji existuje 0,8% škol, kde nikdo z učitelů nepoužívá ICT ve výuce alespoň jednou do měsíce. Na opačné straně žebříčku je kraj Vysočina, kde všichni nebo téměř všichni učitelé využívají ICT ve výuce alespoň jednou za měsíc v 32,5% případů.
Na zapojování informační techniky do výuky má vliv především způsob stimulace učitelů. 60% dotázaných ředitelů uvedlo, že využívání ICT podporuje pochvalou vyslovenou učitelům. Na nadtarifní složky platu se pak mohou těšit učitelé pouze na 33% škol.
Kompletní výsledky šetření, do kterého se zapojilo 2827 škol, je možné nalézt na webových stránkách ÚIV.