V dnešní globalizované společnosti by vzdělávání mělo směřovat k tomu, aby absolvent získal nejen znalosti a dovednosti z oboru, ale zároveň byl samostatný, schopný přizpůsobit se novinkám a ochotný se dále učit. Tato složka vzdělávání je ale v našich školách stále nedostatečná a to by se mělo změnit. „Potřebnost reformy se může ukázat velmi brzy také v souvislosti s ekonomickou krizí. Nezaměstnanost se zvyšuje už nyní a může se stát, že některé obory přestanou být perspektivní. Pro absolventa nebude snadné najít práci a lépe na tom budou ti, kteří budou schopni uplatnit se v různých oblastech a rychle se doučí nové věci," říká k tomu ředitel NÚOV Miroslav Procházka.
Pro vedení školy je jednoduché provádět kontrolu docházky, hodnocení a probrané učivo u jednotlivých žáků nebo celých tříd.
Mgr. Karolína Žáková SSUPŠ - Zámeček