15

Učitelé upozorňují na fakt, že klesá úroveň českých škol. Domnívají se, že příčinou tohoto stavu je reforma, která od roku 2007 umožňuje školám tvorbu vlastních vzdělávacích plánů, tím se však prohlubují rozdíly mezi jednotlivými školami. Navzdory reformě se však školy při tvorbě osnov musí řídit společným rámcovým vzdělávacím programem. V zahraničí je naopak tendence dostávat školy na stejnou úroveň. MŠMT vše komentuje slovy, že úroveň školství je ovlivněna nedostatkem financí a že cílem reformy je, aby žáci uměli své znalosti a dovednosti aplikovat v praktickém životě, řešit problémy, aby dokázali komunikovat, vytvořit si základní pracovní návyky a odstranit nesmyslné „biflování“. Přesto více než dvě třetiny pedagogů tuto reformu kritizují, neboť v ní spatřují hlavní příčinu úpadku českého vzdělání.

Dále někteří učitelé shledávají problém v přístupu úřadů. Školy se totiž často snaží být kreativní, avšak tuto skutečnost školní inspekce příliš nehodnotí a neoceňuje, dost často ji zajímají pouze formální záležitosti apod.

K určitým změnám by mohlo dojít poté, co OSD, VV a TOP 09 uskuteční svůj plán, tj. zavést testování žáků pátých a devátých tříd ZŠ, aby se ukázalo, jaké úrovně školy dosahují. V neposlední řadě pak chtějí řešit také navýšení platů učitelů.



Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Intuitivní systém pro komplexní správu školních dat s lidským přístupem.

Ing. Martin Kocman

Základní škola a mateřská škola Jaroslava Seiferta, Praha 3

Zobrazit další...