Učitelé chválí možnost hodnotit žáky slovně místo klasických známek. Tento způsob klasifikace totiž umožňuje lépe postihnout priority a nedostatky dětí, zároveň je nenutí učit se „pro známky“, které popisují pouze jejich krátkodobé znalosti. Také se prohlubuje vazba mezi žáky a učiteli a mezi rodiči a učiteli. Slovní hodnocení se však zatím na školách nevyskytuje často, nejvíce na školách alternativních směrů.
Ve slovním hodnocení, které může být prováděno týdně, měsíčně nebo na vysvědčení, se nejvíce hodnotí postoje a dovednosti žáků, jejich celkový vývoj a myšlení, znalosti jsou až druhořadé. Přesto existuje řada pedagogů, kteří tento druh hodnocení odmítají. Podle nich pak dětem chybí základní znalosti, mají nižší pracovní morálku, zároveň upozorňují u žáků na klesající čtenářskou gramotnost a schopnost porozumět psanému textu.
Intuitivní systém pro komplexní správu školních dat s lidským přístupem.
Ing. Martin Kocman Základní škola a mateřská škola Jaroslava Seiferta, Praha 3