06

Mezinárodní srovnávací testy dokazují, že české děti mají vynikající výsledky, zejména v matematice a přírodních vědách, avšak tento trend se má o několik let později změnit. Příčinou mají být změny ve středním a vysokém školství. Navíc v mnoha oborech se nachází nedostatek kvalitních kandidátů, na trhu práce tedy není silná konkurence, aby byli lidé nuceni si svoji kvalifikaci průběžně zvyšovat, zvláště dospělí. Zároveň narůstá počet pracovních pozic, u kterých požadují zaměstnavatelé absolvování dvou vysokých škol či znalost několika cizích jazyků. Statistiky dokládají, že v České republice má vysokoškolský diplom pouze 14% osob.

Hlavní příčinou, proč má ČR nízký počet nadprůměrných vysokoškoláků, jsou finance. Nadaní žáci ze sociálně slabých rodin mají velice těžký přístup ke vzdělání. Rodiče těchto dětí proto často volí školy, u kterých se domnívají, že je možné je bez problému studovat dokončit. Z těchto typů škol je však pak málo pravděpodobné dostat se na vysokou školu. Naproti tomu v zahraničí převládá trend, že děti do 18 let se vzdělávají v jednom typu střední školy a teprve poté si volí studium na univerzitě.

Aktuálně se snaží MŠMT řešit nedostatek peněz a pokles kvalitních studentů zavedením státních maturit a školného. V budoucnosti je také v plánu existence v Česku 3 druhů vysokých škol: praktické (bakalářské obory), vzdělávací (magisterské obory) a elitní „výzkumné“ univerzity.



Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Obsluha Školy OnLine je snadná a intuitivní, což kvitují všichni učitelé bez rozdílu věku.

Jana Chrtková
Soukromá střední škola podnikatelská - ALTMAN, s.r.o.

Zobrazit další...