Publikoval
dne 19. března 2012 v 00:00
Koncem února vyšel druhý sborník závěrečných prací absolventů Funkčního studia 2011 „Změna je život II“. Realizuje ho Národní institut dětí a mládeže v rámci projektu „Klíče pro život – rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání“ pod hlavičkou klíčové aktivity Funkční vzdělávání.
Stejně jako první sborník z roku 2010 i tento obsahuje závěrečné práce zaměřené na změnu. Ať už jde o změnu celkovou či dílčí, vždy směřuje k trvalému rozvoji organizace. Autorky tří vybraných závěrečných prací 1. až 3. ročníku Funkčního studia reprezentují širokou a různorodou skupinu vedoucích pracovníků organizací působících v oblasti volného času dětí a mládeže. Jejich prostřednictvím je ve sborníku zastoupeno velké středisko volného času, církevní středisko volného času a stanice přírodovědců a právě tak různorodá jsou zvolená témata publikovaných příspěvků – budování otevřeného klubu pro děti a mládež, celková změna organizace a řízení toku informací v organizaci.
„Změna je život II“ je jen malou ukázkou toho, jak lze praktické zkušenosti propojit s teorií a po prolnutí obou rovin posunout onu původní praxi výrazně vpřed. Je také důkazem, že Funkční studium, které probíhá v rámci projektu Klíče pro život, je živý a účinný vzdělávací systém, jenž plní své poslání – vychovávat kompetentní a sebevědomé vedoucí pracovníky organizací činných v oblasti volného času dětí a mládeže.
Publikace, která vznikla díky spolufinancování Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, může posloužit ke studijním účelům nejen účastníkům Funkčního studia, ale také jako zdroj inspirace ředitelům a vedoucím pracovníkům školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží.
Vlasta Kohoutová, PR specialistka projektu Klíče pro život