20

Přinášíme vám přehled březnových novinek systému Škola Online. Zahrnuje řadu zajímavých námětů od našich uživatelů, které jsme zapracovali do aplikace pro zlepšení a zjednodušení vaší práce. Podívejme se spolu, co nového v systému najdete.


Kontrola uzávěrek administrátorem

Vytvořili jsme nový formulář pro kontrolu uzávěrek ze strany administrátora, dostupný v menu Hodnocení – Statistiky a přehledy. Zde si lze ověřit, které uzávěrky z vybraného pololetí u zvoleného učitele nebo třídy dosud nejsou uloženy a potvrzeny. Administrátor tak získává cennou funkci k ověření stavu uzavírané klasifikace v době tisku vysvědčení. Navíc má možnost se přímo z výpisu přepnout do uzávěrek učitelů a doplnit potřebná data.

 

Individuální výběr příjemců zprávy pomocí našeptávače

Pro co nejjednodušší posílání zpráv jsme přidali na formulář Odeslat zprávu (v menu Komunikace – Zprávy) výběr příjemců podle příjmení. Stačí zde do pole Příjemci začít psát příjmení hledaného příjemce. Systém zobrazí nabídku nalezených osob. Pro zvolení správného adresáta stačí kliknout na odpovídající nabídku.


Zobrazení informace, kdo a kdy zadal žákovi poznámku

Abychom vám ulehčili práci se systémem, přidali jsme v menu Třídní kniha – Třídní kniha – Poznámky žáka/studenta k jednotlivým záznamům informaci o tom, kdo příslušnou poznámku nebo pochvalu udělil. Stačí na formuláři Poznámka žáka/studenta najet na ikonu „i“ u příslušné poznámky a přečíst si, kdo a kdy jej zadal.


Informace pro rodiče, k jakému dítěti se vztahuje doručená zpráva

Na základě řady impulzů od zákonných zástupců jsme v jejich účtech na detail doručené zprávy v menu Komunikace – Zprávy – Přijaté zprávy doplnili údaj o tom, ke kterému z jejich dětí se zpráva vztahuje. Může zde být uvedeno jméno dítěte nebo název třídy; druhá varianta nastává, pokud je zpráva adresována rodičům všech žáků dotyčné třídy nebo skupiny.

 

Filtrování školních akcí podle tříd

Potřebujete zjistit, které školní akce se týkají konkrétní třídy? V Evidenci školních akcí (v menu Rozvrh a suplování – Školní akce) jsme na filtr, dostupný pod ikonou trychtýře, již najdete vpravo dole pod seznamem akcí, doplnili položku Třída. Snadno tak najdete výpis akcí zvolené třídy bez nutnosti procházet jejich kompletní seznam.


Předvýběr učitele k hodině tandemové výuky v obecném suplování

V rámci obecného suplování v menu Rozvrh a suplování – Suplování jsme upravili výběr učitelů v případě hodin s původně rozvrhovanou tandemovou výukou nebo hodin se spoluúčastí asistentky pedagoga. Nově při řešení takové hodiny v rámci obecného suplování máte automaticky přednastaveného toho z původních učitelů, který nemá zadánu absenci.

 

Možnost přejít z kontroly školní matriky na přehled žáka/studenta

Pomocí nově přidané ikony s okem mohou administrátoři otevřít formulář Přehled žáka/studenta přímo z formuláře Export ze školní matriky pro MŠMT (dostupného v menu Evidence osob – Školní matrika – Export ze školní matriky pro MŠMT přes tlačítko Zkontrolovat). Mají tak snazší a rychlejší cestu k úpravám průběhu vzdělávání a tím k odstranění chyb, jež brání předání dat na ministerský server.

 

Nahrávání příloh k doporučení a jejich zobrazování

K údajům o doporučení pro vzdělávání žáka, jež zadáváme po kliknutí na tlačítko Doporučení na kartě dotyčného žáka, lze nyní pomocí tlačítka Přiložit soubory nahrávat přílohy: například samotné doporučení ve formátu PDF nebo důležité související dokumenty. Na formulář Doporučení pro vzdělávání, uvádějící seznam jednotlivých doporučení, byl také doplněn sloupec Platnost do a za něj sloupec pro signalizaci připojené přílohy k doporučení.



Možnost filtrovat elektronické omluvenky podle jednotlivých žáků

Na formulář Elektronické omluvenky v menu Třídní kniha – Zadávání absence nebo Třídní kniha – Třídní kniha bylo přidáno filtrovací pole Dítě/žák/student. S jeho pomocí lze snadno zobrazit omluvenky, týkající se pouze zvoleného žáka.


Doplnění položky „Upřesnění“ do exportu elektronických omluvenek

Export do Excelu, dostupný v menu Třídní kniha – Třídní kniha nebo Třídní kniha – Zadávání absence na formuláři Elektronické omluvenky přes ikonu XLS, jsme rozšířili o položku Upřesnění. Vybrat do exportu ji můžete pomocí ikony s ozubeným kolem. Ve získaném excelovském souboru tak máte k dispozici i údaj Upřesnění pro snazší filtrování omluvenek.

 

Úprava návratu z formuláře Změna místnosti hodiny

Upravili jsme chování formuláře Změna místnosti hodiny, dostupného v menu Rozvrh a suplování – Suplování, aby k návratu z něj docházelo až po použití tlačítka Zpět. Do jeho stisknutí zůstanete stále na formuláři a můžete zde provést všechny úpravy místností, které plánujete.

 

 


Pracovníci školy mohou odeslat zprávu znovu jiným příjemcům

Pomocí nového tlačítka Použít znovu na detailu odeslané zprávy (v menu Komunikace – Zprávy – Odeslané zprávy) mají pracovníci školy možnost přeposlat jiným příjemcům dříve už odeslanou zprávu.

 

Zavedení výběru příjemců oznámení o vytvořené školní akci

V Evidenci školních akcí (dostupné přes Rozvrh a suplování – Školní akce) můžete nyní pomocí tlačítka Uložit a vytvořit oznámení vyvolat u příslušné akce formulář s výběrem adresátů zprávy o akci. Poté, co volbu provedete, stačí napsat příslušný text a zprávu odeslat. Máte tak nyní k dispozici rychlý informační kanál pro žáky, účastnící se dotyčné školní akce, a jejich zákonné zástupce.

 


Informace ke školní akci pro žáky a zákonné zástupce

Aby vaši žáci a jejich rodiče měli dostatek informací o školní akci, již zakládáte, přidali jsme v menu Rozvrh a suplování – Školní akce – Evidence školních akcí na detail školní akce pole Veřejná informace. Vše, co sem zadáte, se včetně formátování a hypertextových odkazů zobrazí žákům a zákonným zástupcům při najetí kurzorem na tuto akci v jejich kalendáři v položce Informace o akci.

 

Zobrazení poznámek z karty zákonného zástupce na kartě žáka

Na kartě žáka jsme na záložce se zákonnými zástupci propojili pole Poznámka s kartami příslušných zákonných zástupců. Poznámky, zadané na kartě dotyčného zákonného zástupce, díky tomu nově najdete i u příslušného žáka.

 

Načítání předmětů při evidenci opravných a komisionálních zkoušek

Pokud evidujete opravnou nebo komisionální zkoušku žáka, můžete si v menu Hodnocení – Uzávěrky – Opravné a komisionální zkoušky v poli Předmět nově vybrat ze všech předmětů žáka podle úvazků a rozvrhu a také podle jeho uzávěrek.


Skrytí neaktivních uživatelů při přepínání administrátora do jiného účtu

Přepínáte se jako administrátor do účtů svých kolegů, abyste ověřili konkrétní data nebo funkce systému? Nově máte výběr správné osoby ulehčen: po kliknutí na své jméno na horní liště máte na formuláři Nastavení primárně zaškrtnuto pole Jen aktivní, takže v seznamu uživatelů se k výběru nabízejí skutečně jen aktuálně aktivní uživatelé. Pokud zaškrtnutí zrušíme, v poli Uživatel se zobrazí i sekce s neaktivními uživateli.

Umožnění formátování textu zadávané informace k výuce

Na Informace k předmětům v menu Výuka – Informace k výuce jsme zadávání informací o výuce vylepšili přidáním editačních prvků pro úpravy textu. Ty lze u jednotlivých polí od Anotace po Vlastnosti předmětu zobrazit kliknutím na pole s malou šipkou vpravo nahoře. Díky nim je možné snadno zvýraznit či změnit zobrazení zde uvedených údajů.

 

Možnost rychlého hromadného označení položek

Na vybraných formulářích, např. na Zadání hodnocení v menu Hodnocení – Zadávání hodnocení, jsme doplnili do záhlaví sloupce výběrové pole pro označení všech údajů v seznamu. Jeho zaškrtnutím vyberete všechny záznamy najednou, odškrtnutím je odznačíte.

 

Náhledy vzorů vysvědčení a výpisů z vysvědčení

Na formuláři Seznam sestav v menu Výstupy – Tiskové sestavy jsme na záložce Tiskové sestavy aplikace Škola Online přidali náhledy vzorů vysvědčení a výpisů z vysvědčení. U zvoleného tiskopisu najdete pod ikonou s okem náhled i s ukázkovými údaji a tlačítkem pro nakopírování do tiskových sestav organizace.

Usnadnění přístupu na formulář Výpis knihovny

Používáte modul Knihovna? Nyní máte k dispozici rychlý přístup na Výpis knihovny, a to v menu Ostatní moduly – Knihovna. Můžete tak například snadno zjistit, které publikace má aktuálně vypůjčeny konkrétní žák.


Možnost exportovat tiskové sestavy do formátů PDF i PDF/A

Potřebujete ze Školy Online získat tiskovou sestavu v archivačním formátu PDF/A? Pak použijte nová tlačítka Exportovat do PDF/A nebo Exportovat do PDF/A po záznamech, která jsme přidali ke všem sestavám v menu Výstupy - Tiskové sestavy – Seznam sestav na formulář Filtr. Stejně tak nechybí volba exportu do PDF/A dialogovém okně při generování tiskových výstupů nad evidencí školní matriky viz druhý obrázek. 

 

Změna v nastavení oprávnění k mazání poznámek na žáka 

  • Učitel může smazat poznámky na žáka, které sám zadal.
  • Třídní učitel může smazat poznámky zadané žákům jeho třídy.
  • Zástupce třídního učitele má stejná práva jako třídní učitel
  • Administrátor může smazat všechny záznamy.

 

Kompletní přehled všech změn naleznete po jejich nasazení na ostré servery Školy Online na tomto odkazu.

Publikováno v: Novinky z aplikace


Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Pro volbu školského informačního systému dnes existuje více možností, pro naši školu však byla nejlepší volbou právě Škola OnLine.

Mgr. Václav Vávra

ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka

Zobrazit další...