Vstupy pro 'Eva Sýkorová'

Praha - Přijeli z různých koutů republiky. Z měst i vesnic, kde pracují ve školních klubech a družinách. Sešli se v Praze na dva dny, aby si z nabídky 13 pracovních a vzdělávacích dílen vybrali ty, které obohatí jejich práci.

Viděl jsem nadšení. Viděl jsem chuť hledat inspiraci pro svou práci. A stal se součástí neustálého reje více jak dvou stovek pedagogických pracovníků v prostorách Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v Praze 9, Hloubětín.

Žáci posledních ročníků středních škol obdrželi v pondělí 20. 6. maturitní vysvědčení, většina z nich se dokonce dozvěděla výsledky státní maturitní zkoušky právě až při slavnostním předávání. K maturitnímu vysvědčení obdrželi žáci nově i protokol o výsledcích společné části maturitní zkoušky, ve kterém jsou u testu, písemné práce a ústního zkoušení vypsány výsledky ve známce i v procentech a dále verze zkoušky, již si daný žák zvolil.

Ministerstvo školství oficiálně zveřejní na počátku července zadání maturitních testů, přestože to původně v plánu nemělo, neboť se řídilo ochranou autorských práv. Díky jejich publikování však bude MŠMT nuceno pro příští školní rok změnit maturitní otázky. 4 testové otázky z celkového počtu 2.342 byly vyhodnoceny jako chybné a nejednoznačné, a proto budou vyřazeny.

EDUin shromáždil jedenáct hlavních problémů nové státní maturity a upozorňuje, že proti její nízké kvalitě protestuje již 12.500 studentů a pedagogů. Dále uvádí, že během tiskové konference ze dne 16. 6., která hodnotila výsledky státní maturity, ministr školství zcela opomenul zmínit kritické hlasy a petici maturantů proti nekvalitní maturitě. Z jedenácti zásadních pochybení státní maturity zmínil jen tři.

Ministr školství Josef Dobeš předložil na tiskové konferenci konané 15. června výsledky státních maturit. Ke státní maturitě bylo přihlášeno 98.762 žáků, avšak připuštěno jich bylo pouze 87.898. Z toho zhruba 28 tisíc z nich neuspělo, zejména z matematiky, a na podzim tedy bude muset zkoušku opakovat. Přesto nechce MŠMT laťku náročnosti snižovat, cílem je totiž navrátit maturitě její důležitost a význam.

Strana 86 z 104První   Předchozí   81  82  83  84  85  [86]  87  88  89  90  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Intuitivní systém pro komplexní správu školních dat s lidským přístupem.

Ing. Martin Kocman

Základní škola a mateřská škola Jaroslava Seiferta, Praha 3

Zobrazit další...