MŠMT a CERMAT zveřejnily celkem 12.000 chyb, které byly odhaleny při generální zkoušce státních maturit. Školy tyto výsledky znepokojují, avšak ministerstvo školství apeluje, že důvod k obavám žádný není. Většinou se totiž jednalo o technické chyby skenovacích zařízení, které jsou nyní odstraněny a které budou ještě prověřovány před spuštěním ostré maturitní zkoušky.
Uveřejňujeme reakci CERMATu na domnělý únik maturitních pracovních listů, který také naleznete pod tímto odkazem.
Pracovní listy z českého jazyka a literatury představují zadání ústních dílčích zkoušek. Pracovní listy pro své žáky vytváří podle zákona a příslušné vyhlášky jednotlivé školy, nikoli CERMAT. CERMAT pouze školám a učitelům českého jazyka nabídl cirka 1400 ilustračních pracovních listů, a to za účelem inspirace a podpory učitelů při tvorbě vlastních pracovních listů. Tyto ilustrační pracovní listy jsou přístupné školám a učitelům českého jazyka a v žádném případě nemají charakter veřejně nepřístupné informace.
Výzkumný ústav pedagogický (VÚP) již třetím rokem připravuje v rámci projektu Kurikulum G virtuální hospitace neboli videonahrávky skutečných vyučovacích hodin. Projekt podporuje učitele na gymnáziu, ale virtuální hospitace využívají i učitelé ZŠ a SOŠ. Zajímají se též o ně i studenti pedagogických fakult, neboť tento druh hospitací obsahuje i odbornou analýzu vysokoškolského experta, který komentuje natočenou hodinu z didaktického hlediska. K virtuálním hospitacím pak dále probíhá internetová diskuse, které se účastní vyučující i odborný expert. Učitel získává zpětnou vazbu a seznámí se s názory ostatních kolegů a odborníků.
Škola OnLine podporuje propojení aplikace Katedra s novou verzí aplikace aSc Rozvrhy 2010.8.5. Díky vzájemnému propojení aplikací je možné z Katedry exportovat základní číselníky (předměty, třídy, učebny a učitele) a importovat je do aplikace aSc Rozvrhy. Poté můžete v aSc Rozvrhy vygenerovat rozvrh pro celou školu dle vašich požadavků a následně vygenerovaný rozvrh naimportovat do Katedry, kde je pak dostupný všem žákům a učitelům.
Nejoblíbenější školou mezi žáky v České republice se stala „Soukromá střední uměleckoprůmyslová škola - Zámeček“ v Plzni. Tento výsledek přinesl celostátní průzkum spokojenosti žáků se školou s názvem „Škola a já“ v rámci projektu „Kalibro“. Průzkumu se zúčastnilo více než 3 000 základních a středních škol. Žáci hodnotili svoji spokojenost s výukou a prostředím školy a nakolik se ztotožňují se svojí školou a zda jsou na ni hrdí. Kladné hodnocení žáků na vítězné škole dosáhlo v rámci projektu skóre 76,8%.
Pro volbu školského informačního systému dnes existuje více možností, pro naši školu však byla nejlepší volbou právě Škola OnLine.
Mgr. Václav Vávra ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka