Znalostní soutěž pro nové maturanty do 20 let, která se konala na podzim 2010 na www.novamaturita.cz, zaznamenala velký zájem na středních školách a odborných učilištích, proto ve dnech 31. 1. 2011 - 8. 4. 2011 bude probíhat její další kolo. Cílem celé akce je zvýšit informovanost žáků posledních ročníků středních škol či odborných učilišť o nové podobě maturitní zkoušky a maturitních testových úloh.

Ministr školství, Josef Dobeš, již začíná plánovat snižování počtu osmiletých gymnázií. S hejtmany jednotlivých krajů se domluvil, že na tomto typu střední školy by mělo studovat maximálně 5% populačního ročníku. Dosud totiž na ně odcházelo až 10% žáků, často s průměrnými výsledky, tím však klesá úroveň základních škol. Dále má MŠMT v plánu sloučit a rušit některé střední školy, a to zejména z ekonomických důvodů a kvůli zvýšení kvality středních škol. Tímto krokem chce také zamezit, aby se na střední školy dostávali žáci se špatným prospěchem, a pomoci učilištím získávat více žáků. Problémem je také skutečnost, že jsou třídy nedostatečně naplněny a v příštím roce bude počet žáků ještě nižší.

V září 2010 se začalo na 40 základních školách testovat nový typ školního písma, tzv. Comenia Script, které je díky svým jednoduchým tvarům vhodné také pro dysgrafiky. Zatím dosahuje velkého úspěchu, děti se jej učí mnohem rychleji než písmo klasické, psaní je baví a těší se na něj. Učitelky oceňují, že nemusejí učit složité kličky a že se písmena při psaní nespojují, ale pouze přiřazují. Dále se děti učí psát diakritická znaménka ihned po napsání písmena, nikoliv až po dopsání celého slova, žáci pak méně zapomínají psát háčky a čárky nad jednotlivými písmeny. Dobrých výsledků u tohoto písma zaznamenávají i speciální a praktické školy, spokojeni jsou také rodiče prvňáků.

Studenti maturitních ročníků budou mít další možnost vyzkoušet si před ostrou verzí státní maturity cvičné testy. Střední školy tyto testy dostanou pod chráněným přístupem 1. března 2011, následně pak 22. března 2011 budou testy zveřejněny na webových stránkách Cermatu.

Praha 20. ledna 2011 - Školy a studenti tak dostanou k dispozici jak testy, tak i písemné práce z povinných předmětů, tzn. z českého jazyka, matematiky a cizích jazyků.

Výstupní hodnocení žáka je významným podkladem pro výběr středního vzdělání žáka a pro přijímací řízení na střední školy. Tento článek shrnuje možnosti školního informačního systému Škola OnLine – Katedra v oblasti evidence a tisku výstupního hodnocení žákům.
 
Administrátor aplikace na škole nejprve nadefinuje položky výstupního hodnocení. Záleží na každé škole, jak si toto výstupní hodnocení rozčlení a v jakém pořadí. Minimálně však musí být jedna základní položka. Učiníme tak přes menu „Hodnocení - Výstupní hodnocení – Položky výstupního hodnocení“. Poté přistoupí třídní učitel k formuláři „Výstupní hodnocení“ a u jednotlivých žáků své třídy vyplňuje výstupní hodnocení ve struktuře zadané administrátorem.
Strana 194 z 278První   Předchozí   189  190  191  192  193  [194]  195  196  197  198  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Obsluha Školy OnLine je snadná a intuitivní, což kvitují všichni učitelé bez rozdílu věku.

Jana Chrtková
Soukromá střední škola podnikatelská - ALTMAN, s.r.o.

Zobrazit další...