Škola OnLine podporuje propojení aplikace Katedra s novou verzí aplikace aSc Rozvrhy 2010.8.5. Díky vzájemnému propojení aplikací je možné z Katedry exportovat základní číselníky (předměty, třídy, učebny a učitele) a importovat je do aplikace aSc Rozvrhy. Poté můžete v aSc Rozvrhy vygenerovat rozvrh pro celou školu dle vašich požadavků a následně vygenerovaný rozvrh naimportovat do Katedry, kde je pak dostupný všem žákům a učitelům.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlásilo otevřenou soutěž pro žáky a studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol. Její podstatou je návrh nového loga ministerstva, které bude po další léta reprezentovat úřad navenek a které se stane značkou českého školství, ale i sportu, mládeže a dalších rezortních agend.

Nejoblíbenější školou mezi žáky v České republice se stala „Soukromá střední uměleckoprůmyslová škola - Zámeček“ v Plzni. Tento výsledek přinesl celostátní průzkum spokojenosti žáků se školou s názvem „Škola a já“ v rámci projektu „Kalibro“. Průzkumu se zúčastnilo více než 3 000 základních a středních škol. Žáci hodnotili svoji spokojenost s výukou a prostředím školy a nakolik se ztotožňují se svojí školou a zda jsou na ni hrdí. Kladné hodnocení žáků na vítězné škole dosáhlo v rámci projektu skóre 76,8%.

MŠMT chce na základě spolupráce s učiteli základních škol vytvořit obří elektronickou databázi, která by obsahovala tisíce modelových otázek pro měření znalostí žáků 5. a 9. tříd ZŠ. Smyslem testování žáků 5. tříd bude zjistit, zda je zapotřebí doučit děti základním standardům, zatímco testy pro žáky 9. tříd by měly sloužit jako výstup pro přijímací zkoušky na střední školu. Výsledky testů se zveřejňovat nebudou, budou fungovat jako zpětná vazba pro školy. Učitelé budou za určitou odměnu navrhovat praktické úkoly z českého a anglického jazyka a z matematiky. Speciální komise pak budou zkoumat jejich použitelnost při testech.

ÚIV provedlo v roce 2010 průzkum na 198 základních školách na téma „kurikulární reforma v uplynulých dvou letech, neboli výuka dle školních vzdělávacích programů (ŠVP)“.

Ředitelé a učitelé hodnotí tuto změnu kladně, zlepšila se spolupráce učitelů a dále zapojení žáků do výuky. S kladným hodnocením se setkaly také nové metody práce (průřezová témata, propojování výuky s praxí apod.).

Strana 193 z 278První   Předchozí   188  189  190  191  192  [193]  194  195  196  197  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Pro vedení školy je jednoduché provádět kontrolu docházky, hodnocení a probrané učivo u jednotlivých žáků nebo celých tříd.

Mgr. Karolína Žáková
SSUPŠ - Zámeček

Zobrazit další...