Obliba slovenských studentů vzdělávat se na českých vysokých školách stále roste, nyní jich v ČR studuje 22.000, z toho 16.000 na veřejných vysokých školách a 6.000 na soukromých. Tento trend však může zastavit zavedení školného, které se má do několika let v ČR zrealizovat. Na Slovensku je totiž studium vysoké školy zdarma a zatím nemá vláda v plánu tento stav měnit. Objevuje si i problém, jak by tito studenti školné spláceli. Pokud by tak začali činit až poté, co by dosáhli jako absolventi průměrného příjmu, objevila by se otázka, podle jaké země by se tato průměrná mzda počítala. Vysoké školy se zároveň obávají vysokých nákladů na správu celého systému a možné komplikované vymahatelnosti.

Aplikace aSc Rozvrhy umožňuje rychlé a jednoduché vygenerování kompletního rozvrhu respektujícího organizační požadavky školy. Na základě vašich potřeb vygeneruje program kompletní rozvrh.

Škola OnLine podporuje propojení aplikace Katedra s aplikací aSc Rozvrhy. Z Katedry lze exportovat základní číselníky (předměty, třídy, učebny a učitele) a importovat je do aplikace aSc Rozvrhy. Poté můžete v aSc Rozvrhy vygenerovat rozvrh pro celou školu dle vašich požadavků a následně vygenerovaný rozvrh naimportovat do Katedry, kde s ním můžete dále pracovat.

MŠMT navrhuje, aby mateřské školy fungovaly v budoucnu i pro dvouleté děti. Tento krok by uvítali zejména rodiče, neboť jeslí je malý počet a soukromé hlídání je nákladná záležitost. Specialisté na péči o děti a odborníci na vzdělávání však před tímto plánem varují, neboť dle jejich zkušeností jsou na dvouleté děti kladeny větší nároky a jiný psychologický přístup. Zároveň zdůrazňují, že učitelka MŠ nemá kvalifikaci na péči o děti do tří let. V případě, že by návrh MŠMT prošel, bylo by tedy zapotřebí, aby si učitelky v mateřských školách doplnily vzdělání a změnit vybavení tříd a prostorů pro tyto děti. To by však znamenalo vynaložit zhruba 2 miliardy korun, což by byla obrovská zátěž pro státní rozpočet, proto MŠMT tento návrh stále zvažuje. Nejdříve by měl vejít v platnost v roce 2012.

Zhruba jedna pětina mládeže do 18 let až 5 hodin denně stále častěji surfuje po internetu na nebezpečných stránkách a odhaluje své soukromí na sociálních sítích. Tím dochází u řady z nich k závislosti na používání internetu. Řada odborníků se proto přiklání k zavedení výchovy k bezpečnému zacházení s internetem. Děti totiž dost často nedokážou rozpoznat, co je pro ně správné a co není. Alarmující je také zjištění, že velký podíl na tomto stavu mají i rodiče, kteří často nevědí, co jejich potomci na internetu dělají, neboť nemají o internetu příliš mnoho znalostí a na děti jim zbývá málo času. Tím se ČR vymyká ostatním státům v Evropě, kde se řada zákonných zástupců zajímá, jaké webové stránky si jejich děti prohlíží a jak často.

Zdravotníci opět varují před dětskými úrazy, jejichž počet se každoročně zvyšuje s příchodem letních prázdnin. Nejvíce jich vzniká při volnočasových aktivitách, zejména při jízdě na kole nebo in-line bruslích. Časté jsou také pády z výšek, nepozornost dětí v dopravním provozu a neopatrnost při koupání a skocích do vody.

Strana 219 z 278První   Předchozí   214  215  216  217  218  [219]  220  221  222  223  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Pro volbu školského informačního systému dnes existuje více možností, pro naši školu však byla nejlepší volbou právě Škola OnLine.

Mgr. Václav Vávra

ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka

Zobrazit další...