Vstupy pro březen 2011

Již potřetí pořádal Nadační fond Prague Post (PPEF) soutěž The best teacher of English, letos nově ve spolupráci se společností Wattsenglish. Tento titul pro rok 2010 získalo pět angličtinářek – Eva Jeřábková, Jaroslava Patloková, Naděžda Kadlecová, Irena Šnebergerová a Barbora Muller Dočkalová.

Odborná porota se dnes sešla k posouzení finálových návrhů na logo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Po dvouhodinovém jednání dospěla k názoru, že mezi sedmdesáti postoupivšími značkami je mnoho zajímavých a podnětných námětů, ale žádný z nich nedosahuje profesionální čistoty hodné reprezentovat ministerskou instituci.

Školské odbory nesouhlasí s finančními rozdíly v platech pedagogů s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Žádají tedy navýšení mezd i pro učitele pouze se středním vzděláním. Odbory zahájily petiční akci a požadují, aby pro všechny pedagogy, bez ohledu na jejich dosažený stupeň vzdělání, platila vysokoškolská tabulka. Podepsat tuto petici bude možné do 30. května, poté bude předána ministrovi školství a vládě. Pokud by se finanční stav ve školství nezměnil, zvažují odbory dokonce ústavní stížnost.

Projekt „Čtení pomáhá“ má motivovat děti a mládež ke čtení literatury tím, že za každou přečtenou knihu obdrží tzv. virtuální obnos, jež pak zašlou vybrané dobročinné organizaci. Ročně tak tento projekt rozděluje 10 milionů korun. Podporují jej např. herec a scénárista, Zdeněk Svěrák, herec, hudebník a moderátor, Marek Eben, písničkář a předseda PEN klubu, Jiří Dědeček, nebo autorka dětských knih, Alena Ježková. Akci finančně zaštítil generální ředitel ČEZ, Martin Roman. K tomuto kroku se rozhodl poté, co se dozvěděl o špatných výsledcích českých žáků v mezinárodním srovnání znalostí PISA. Česká mládež se zhoršila nejvíce ze všech sledovaných zemí, a to zejména ve čtenářské gramotnosti.

Matematika patří stále mezi předměty, které nejsou u žáků příliš oblíbené. Při její výuce často chybí sepětí s praktickou využitelností, žáci jsou zatěžováni nudnými a mezi sebou neprovázanými úlohami a mnohdy u nich nedochází k rozvoji logického a abstraktního myšlení. Školy také často nedokážou pomoci matematicky slabším žákům, nebo naopak rozvíjet matematické talenty. Na některých školách dokonce ubývá počet vyučovacích hodin matematiky a na jejich místo se dostávají jiné předměty.

Strana 3 z 6První   Předchozí   1  2  [3]  4  5  6  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Intuitivní systém pro komplexní správu školních dat s lidským přístupem.

Ing. Martin Kocman

Základní škola a mateřská škola Jaroslava Seiferta, Praha 3

Zobrazit další...