ODS, TOP 09 a Věci veřejné shledávají jako prioritu v oblasti školství zvýšit platy pedagogických pracovníků. Není však stále jasné, odkud by se tyto finance měly vzít. Jedním z návrhů je snížit rozpočet ministerstva obrany. Názory těchto politických stran se liší pouze v tom, zda zvýšit nástupní plat učitele (např. Věci veřejné navrhují minimální nástupní mzdu 20.000 měsíčně), nebo zda přidávat osobní ohodnocení, jak navrhuje ODS.
Učitelé upozorňují na fakt, že klesá úroveň českých škol. Domnívají se, že příčinou tohoto stavu je reforma, která od roku 2007 umožňuje školám tvorbu vlastních vzdělávacích plánů, tím se však prohlubují rozdíly mezi jednotlivými školami. Navzdory reformě se však školy při tvorbě osnov musí řídit společným rámcovým vzdělávacím programem. V zahraničí je naopak tendence dostávat školy na stejnou úroveň. MŠMT vše komentuje slovy, že úroveň školství je ovlivněna nedostatkem financí a že cílem reformy je, aby žáci uměli své znalosti a dovednosti aplikovat v praktickém životě, řešit problémy, aby dokázali komunikovat, vytvořit si základní pracovní návyky a odstranit nesmyslné „biflování“. Přesto více než dvě třetiny pedagogů tuto reformu kritizují, neboť v ní spatřují hlavní příčinu úpadku českého vzdělání.
Velkým podílem ke komfortnímu používání Školy OnLine přispívá i jejich odborně erudovaná, ochotná a prakticky nonstop fungující technická podpora.
Mgr. Václav Vávra ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka