K projektu Maturitní generálka MAG‘10, který ověří připravenost nových maturit v roce 2011, se přihlásila většina středních škol a odborných učilišť z celé České republiky. Z celkového počtu 1289 škol se jich do projektu zapsalo 1 141, tj. 88,5% všech škol.

Hodnocení učitelů a učitelek v regionálním školství od mateřských škol po vyšší odborné školy nedosahuje velkých rozdílů. K tomuto závěru došel Ústav pro informace ve vzdělávání, který z genderového hlediska zpracoval data určená k tomuto výzkumu. Hlavní pozornost byla věnovaná věkové a vzdělanostní struktuře a otázkám platové diferenciace mezi muži a ženami v členění na učitele a zástupce ředitelů na jednotlivých typech škol a na ředitele v regionálním školství celkem.

Dne 18. 5. 2010 proběhla tisková konference, na které ministryně školství Miroslava Kopicová zhodnotila své roční působení ve funkci a představila úkoly, které čekají na jejího nástupce v čele resortu. „Vzdělávání je oblast, na které musí být postavena naše budoucí prosperita. Před každým budoucím ministrem či ministryní školství stojí celá řada zásadních úkolů, kterým se, pokud budou odpovědní, nemohou vyhnout. Rozhodně to není tak, že by si každý nová vláda mohla vybrat, který problém ve školství chce řešit a který odloží na později. Žebříček priorit je objektivní a zcela evidentní a ať už bude nový šéf resortu z jakékoliv strany, nezbude mu, než ho respektovat," zdůraznila ministryně Miroslava Kopicová.
Průměrný měsíční plat pedagogů, tj. učitelů, ředitelů, zástupců ředitelů, výchovných poradců, za rok 2009 oproti roku 2008 mírně se mírně zvýšil, a to o 1 345 Kč. V roce 2008 představoval plat pedagogických pracovníků 24 661 Kč a v loňském roce 26 006 Kč. Tato čísla se však změnila, když se vzaly v úvahu platy pouze učitelů, tj. bez vedoucích pracovníků, kdy za rok 2008 dosahoval průměrný plat 22 395 Kč a za rok 2009 23 525 Kč.
MŠMT vydává informace pro školy k možnostem a způsobům integrace žáků se zdravotním postižením. Cílem je upozornit školy na to, jak integrovat žáky se zdravotním postižením a  jakým způsobem integraci zapracovat do  dokumentů  školy. Žáci se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, žáci se souběžným postižením více vadami a žáci s autismem se mohou dle § 48 školského zákona vzdělávat v ZŠ speciální. V případě integrace žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, žáky se souběžným postižením více vadami a žáky s autismem v běžné základní škole, musí mít tato škola v rejstříku škol a školských zařízení MŠMT zapsán obor vzdělání „základní škola speciální“.
Strana 224 z 278První   Předchozí   219  220  221  222  223  [224]  225  226  227  228  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Pro vedení školy je jednoduché provádět kontrolu docházky, hodnocení a probrané učivo u jednotlivých žáků nebo celých tříd.

Mgr. Karolína Žáková
SSUPŠ - Zámeček

Zobrazit další...