Od září 2010 se začne na základních školách a gymnáziích vyučovat předmět „filmová a audiovizuální výchova“. Jedná se o nový doplňující obor, který pochází z Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Na některých školách se již tento předmět vyučuje, avšak nemá ucelený charakter a často ani jasný vzdělávací obsah. Žáci pak mnohdy vytvářejí nekvalitní produkci a nekriticky konzumují audiovizuální záznamy bez schopnosti zařadit je do uměleckého kontextu, společenských a historických souvislostí. Cíle, obsah i způsoby začlenění filmové a audiovizuální výchovy do základního a gymnaziálního vzdělávání vzešly z diskuse mezi odborníky a pedagogy.
Metodickou podporu a různé informační zdroje ohledně tohoto předmětu naleznete na webových stránkách RVP.

Žákům a studentům přejeme krásné prožití prázdnin, naplněných odpočinkem a nezapomenutelnými zážitky, všem pedagogickým pracovníkům pak krásné prožití dovolené a mnoho příjemných okamžiků v období letních měsíců.

České vysoké školství požaduje na svůj chod pro příští rok 25 miliard korun. Tato částka by totiž mohla smazat zhruba třímiliardový deficit, který ve financování vysokých škol vzniknul během posledních dvou let. Školy by také uvítaly dlouhodobý záměr jejich financování na příštích 5 let, neboť potřebují naplánovat počet studentů a pracovníků. Co se týká zavedení školného, většina rektorů jej vítá a zároveň zdůrazňuje, že by nemělo nahrazovat nedostatek financí směřujících do vysokých škol.
Začátkem června 2010 se v Praze konala evropská konference ke kvalitnímu a efektivnímu vedení škol ve 21. století. Její účastnící se zabývali tím, jaké podmínky vytvořit, aby žáci ve školách dosáhli těch nejlepších výsledků, které jsou ovlivněny především dovednostmi, schopnostmi a kompetencemi kvalitních učitelů. Klíčová je také role vedení školy, což dokládají nejlepší vzdělávací systémy na světě, které jsou založeny právě na kvalitním vedení lidí, na tzv. leadershipu. Ve světě je také běžné, že má ředitel k dispozici tzv. business manažera, a pak má více času věnovat se hlavně kvalitě výuky, i když mu určité množství administrativních povinností stále zůstává. Jako problém českého školství se jeví, že práce vedení školy má více administrativní povahu, ředitelé pak mají málo času sledovat, jak kantoři vyučují. V Belgii se tento problém vyřešil sdružením škol do menších skupin, díky nimž mohou ředitelé část administrativních povinností sdílet, popř. je přenést na společného pracovníka.   
Plzeňští učitelé budou moci díky evropské dotaci zdarma navštěvovat kurzy na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni. Zde budou seznámeni s příčinami změn klimatu a přírody. Učitelé se totiž stále častěji setkávají ze strany studentů s dotazy tohoto typu. Fakulta tím tedy reaguje na nedostatečné znalosti kantorů z oblasti environmentální výchovy. Tento obor se rozvíjí od 70. let 20. století, ovšem do osnov škol se téměř vůbec nedostal. Kurzy budou probíhat v rámci dalšího vzdělávání již od října 2010 a jejich lektory budou odborníci ze Západočeské univerzity a Západočeského muzea v Plzni.
Strana 216 z 278První   Předchozí   211  212  213  214  215  [216]  217  218  219  220  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Velkým kladem je přístup do školní matriky a ke všem dalším školním datům prostřednictvím uživatelského jména a hesla z jakéhokoli počítače připojeného k internetu.

Mgr. Václav Vávra

ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova, Ostrava-Hrabůvka

Zobrazit další...