Vstupy pro červenec 2010

Ministr školství Josef Dobeš začíná publikovat své plány a stanoviska ohledně resortu školství. Připravuje zavést srovnávací zkoušky v pátých a devátých třídách základní školy, které by porovnávaly nejen znalosti dětí, ale také přístup škol k žákům, práci s handicapovanými dětmi a jak vnímají celkové klima školy žáci, učitelé i rodiče. S výsledky tohoto srovnávání se pak seznámí nejen školy, ale i veřejnost.

Státní maturitu nový ministr nezavrhuje, avšak je velice málo času, aby se připravil nezbytný zákon. Na úplné vyjádření k této problematice si ponechává ještě několik dní (do příští schůze vlády). Dále podporuje tzv. odložené školné a pomoc pro handicapované studenty, zároveň se staví za zvýhodněné spoření na budoucí studium. Pokud by se školné splácelo, nemělo by k tomu dojít dřív, než dosáhne absolvent vyššího platu než průměrného.
Česká školní inspekce nyní zjistila, že téměř 40 % mateřských škol neuplatňuje zásady zdravého životního stylu do té míry, jak by měly. Problém se nachází zejména v tom, že řada mateřských škol má ve svých plánech výchovu ke zdravotnímu stylu rozpracovanou, v praxi ji však neuplatňuje. Mateřské školy nezohledňují důsledně individuální potřeby dětí. Rozvoj pohybových a manipulačních dovedností dětí byl podporován u 64 % školek. 42 % školek nevedlo děti soustavně k respektování pravidel ochrany zdraví a bezpečí. Téměř 1/3 dětí nedosahuje úrovně pohybových aktivit vzhledem k jejich věku.
České univerzity nebudou dostávat peníze od státu pouze dle počtu svých studentů, ale nově se začne posuzovat i počet vědeckých výsledků a množství studentů vyjíždějících do zahraničí. K těmto změnám by mělo dojít již od září 2010 a jejich cílem je reagovat na úbytek studentů a podporovat rozdělení škol na elitní, kterých by bylo maximálně pět a které by byly zaměřené na špičkovou vědu, a na praktické, jež by byly orientované na běžnou výuku a přípravu bakalářů pro praxi.

MŠMT poskytne 2,2 miliardy korun z evropských fondů na zřízení tzv. science learning center v rámci výzvy „Popularizace, propagace a medializace vědy a techniky“. Cílem těchto center v zahraničí je představit zábavnou formou vědu a techniku široké veřejnosti. Tento druh formy představení je volen s ohledem na skutečnost, že matematika, fyzika a chemie patří mezi žáky k tradičně méně oblíbeným předmětům. To je i důvod, proč se na technické obory hlásí méně uchazečů než na humanitní fakulty.

V koaliční smlouvě uzavřené mezi stranami ODS, TOP 09 a Věcmi veřejnými jsou pro resort školství, mládeže a tělovýchovy stanoveny tyto cíle:

Rok 2011 – změna trvání funkčního období ředitelů základních a středních škol, které se zkrátí na 6 let; posílení role školských rad při správě škol včetně vlivu na jmenování a odvolání ředitelů; podpora efektivnějšího čerpání fondů EU na sport s důrazem na projekt „evropský rok dobrovolnictví“; vytvoření podmínek pro dlouhodobou garanci vstupu mladých pedagogů do všech stupňů škol, za tímto účelem posílí vláda rozpočet resortu o 2,1 mld. korun.
Strana 3 z 5První   Předchozí   1  2  [3]  4  5  Další   Poslední   
Vstup do Školy OnLine
GDPR

Reference

Se Školou OnLine jsme spokojeni, protože došlo k úspoře času, papírů a energie, kterou můžeme věnovat podstatnějším záležitostem.

Mgr. Jaroslav Jirásko
Základní škola K.V.Raise, Lázně Bělohrad

Zobrazit další...